Sosyal medyada sıkça kullanılan, hatta gündemi belirleyen en önemli faktör olan hashtag yani etiketlerden bahsedeceğiz. Yazımızda hashtag türkçe, hashtag instagram, instagram hashtag 2022, portre hashtag, hashtag nedir, hashtag twitter, instagram türkçe hashtag 2022, hashtag nasıl yapılır gibi merak edilen soruların cevaplarını vereceğiz. Hashtag nedir? Hashtag nasıl kullanılır? Neden hashtag kullanmalıyız? Doğru hashtag kullanımı hakkında merak edilen tüm soruların cevapları yazımızın devamında..
Hashtag (Etiket) Nedir? Neden Kullanılır?
Hashtagler, sosyal medya ve blog platformlarında sıkça kullanılan, paylaşımları gruplandırmaya yarayan söz öbekleridir. Başına # işareti konularak paylaşımların altına iliştirilen bu sözcük grupları, paylaşımlarımızın ilgili kişiler tarafından fark edilmesini sağlarlar.
Hashtag‘ler ilk olarak Twitter ile kullanılmaya başlandı. Ardından Facebook, Instagram, Tumblr, Google+, Vine gibi popüler olan tüm sosyal ağlarda da aktif hale geldi.
Hashtag kullanımı ile yapılan paylaşımlar belirli isimler altında toplanabilir. Örneğin tatilde çekilen bir manzara fotoğrafı altına koyulacak olan #tatil ve #manzara etiketleri ile bu paylaşım konular ile ilgilinen kişiler tarafından izlenecektir.
Hashtag’ler günümüzde aktif bir şekilde gündem belirlemeye yaramaktadırlar. Buna örnek olarak haber programlarının veya dizilerin yayın saatlerinde oluşturulan gündem etiketleri ile izleyicilerin bu hashtag’ler hakkında yazmaları hedeflenir. Böylece kullanıcılar gündem hashtag‘lerinden gelişmeleri takip edebilirler ve görüşlerini dile getirebilirler.
Hashtag’ler sayesinde bir ürünü de bir çok kişiye sunmak mümkündür. Etiketler ayrıca e-ticaret platformlarında da oldukça önemli bir rol oynamaktadırlar. Etiketler ile ürün kombinleri oluşturup, sitemize alışverişe gelen kişilere ilgilendikleri ürünler ile alakalı farklı ürünlerde sunabiliriz.
Blog yazılarımızda da etiketleri sıkça kullanırız. Örneğin ben sosyal medya yönetimi kategorisinde bir yazı yazıyorum. Bu yazı sosyal medya konusu ancak Facebook ile ilgili. Bir başka sosyal medya yazım Twitter ile ilgili olacak. Ancak ben sosyal medya kategorisinde yazdığım ama facebook ile ilgili olan tüm yazılarımı bir arada ziyaretçiye sunmak istiyorum. İşte burada etiketleri kullanıyorum ve facebook ile ilgili yazıları facebook etiketinde, instagram ile ilgili yazıları ise instagram etiketinde gruplandırıyorum. Böylece yazılarımı bir düzen içinde sunma imkanı elde ediyorum.
Etiketlerin blog yazılarında kullanılmasına verdiğimiz bu örneği düşünecek olursak, bir çok platformda işimize yarayacağını tahmin edebiliriz. Örneğin bir haber sitesi düşünün. Spor Haberleri kategorisinde yaptığı haberlerin galatasaray ile ilgili olanlarını #galatasaray hashtag’inde gruplandırarak, ziyaretçinin Galatasaray ile ilgili haberlere kolayca ulaşmasını sağlayabilir.
Hashtagler, uzun zamandır hayatımızda olan, sosyal medyada yaptığımız paylaşımların altına iliştirdiğimiz, başında # işareti bulunan sözcükler veya söz öbekleridir diyebiliriz. Hashtagleri hayatımıza sokan ilk sosyal ağ Twitter’dır. Twitter’ın, 2007 yılında kurulması ile birlikte kullanılmaya başlanılan hashtag’ler, halen daha günümüzde yaygın bir şekilde kullanılmaya devam etmektedir. Bugün, Facebook, Instagram, Tumblr, Pinterest, Google+ ve Vine gibi tüm popüler sosyal ağlarda oldukça sık bir şekilde kullanılan hashtagler, yazılı ve görsel medyada etkin bir iletişim sağlmamıza imkan tanımaktadırlar.
Hashtagler, aynı zamanda e-ticaret gibi pazarlama sahalarında da aktif bir rol oynamakta ve kitlelere ulaşmamıza imkan sağlamaktadırlar. Günümüzde TV dizileri, haber programları, spor programları, reklamlar gibi gündemi oluşturan yayınlara bile hashtagler ile yön verildiğini görmek mümkündür.
Hashtag kullanımı ile yaptığımız paylaşımları, yaptığımız paylaşım tarzı ile ilgililenen kitlere rahat bir şekilde ulaştırabiliriz. Yapacağımız paylaşımlara ekleyeceğimiz hashtagler sayesinde, özel kelimelerimizin peşinde olan diğer ilgili kullanıcılara erişmiş oluruz. Genel’de cümle başlarında veya ortasında kullanılan hashtag’lere tıkladığımızda, hangi sosyal medya platformunda isek, o platform içerisindeki diğer benzer içeriklere ulaşmamız mümkün olacaktır. Sıkı bir taraftar takımının adı veya oyuncusunun adı ile güncel bilgilere erişebilir diye örneklendirebiliriz. Satın almak istediğimiz bir ürünü, ilgili hashtagler ile takip edebilir, ürün hakkında detaylı bilgilere ulaşabilir ve diğer kullanıcıların yorumlarından faydalanabiliriz. Gündemi ve güncel olayları da yine hashtagler aracılığı ile takip edebilir olmamız durumu verilebilecek örnekler arasındadır.
Örneğin ben yaptığım bir web site çalışmasını sosyal medyada, #izmirwebtasarım #istanbulwebtasarım gibi etiketler ile paylaşarak, web tasarım ile ilgilenen kullanıcılara erişme imkanı sağlayabilirim.
Hashtagler için, paylaşımların konu başlıkları tanımlaması da yapılabilir. Hashtaglerin kullanılma amacı, sosyal medyada yapılan paylaşımları gruplamaktır. Bu gruplama yönetimi ile kullanıcıların ilgi alanlarına göre paylaşımlar ile vakit geçirmeleri imkan bulmaktadır.
Özetle hashtag yani etiketler, paylaşım, yazı, ürün, haber gibi içerikleri, sosyal medya ve sitelerimizde gruplandırmamıza yarayan, gündem belirlemeye kadar etkili bir role sahip söz öbekleridir.
Hashtag Nasıl Kullanılır?
En çok merak edilenler arasında, hashtag seçerken ve kullanırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? gelmektedir.
Hashtag kullanımı, paylaşımlarımıza ekleyeceğimiz kelimelerin başına # ekleyerek mümkün olacaktır.
Hashtag seçimi oldukça önemlidir. Paylaşımda kullanacağımız hashtag seçimini yaparken, konu ile ilgili daha önce kullanılmış ve bilinen hashtagleri tercih etmekte fayda vardır. Akılda kalıcı etiketleri seçmek doğru bir hareket olacaktır. Belirlediğimiz etiketleri, daha önce kullanılmış mı, ne kadar kullanılmış diye incelemek ve ona göre karar vermek gerekmektedir.
Çok uzun hashtagler kullanıcılar tarafından pek fazla ilgi görmediği gibi, sosyal ağ yazılımları tarafındanda pek sevilmezler. Sade ve anlaşılır hashtagler seçerek paylaşımlarımızdan verim beklememiz daha mantıklı olacaktır.
Şirketler, markayı popüler hale getirmek içinde hashtaglerden faydalanırlar. Markamızı veya ürünümüzü popüler hale getirmek için kendimize ait hashtagler belirleyebiliriz. Burada da dikkat etmemiz gereken yine sade ve anlaşılır hashtagler oluşturmamız gerektiğidir.
Dilerseniz sizler için hazırladığım 2020 Güncel Popüler Hashtag Rehberi ‘mi inceleyebilir ve paylaşımlarınıza uygun hashtagleri kopyalayarak alıp kullanabilirsiniz.